Viu för kontorsfastigheter

Den smidiga lösningen för hyresgäster

och besökare att lätt hitta varandra,

mötesrum och tjänster i fastigheten.

En mycket mer välkomnande fastighetsentré med Viu. Ersätt de föråldrade, analoga anslagstavlorna och hyresgästregistren men moderna och snygga WallPads. Besökare får lättare att hitta och hyresgäster kan enkelt ta del av viktig information om fastigheten.

För fastighetsägare och hyresvärdar förenklas administrationen avsevärt genom ViuManager, ett kraftfullt verktyg för att enkelt uppdatera med nya hyresgäster, var de finns i fastigheten och hur man hittar dit samt annan kritisk information och som synkroniseras automatiskt med de flesta fastighetssystemen. 

Komplettera med våra innovativa BookingTags och DeskTag, trådlösa smarta enheter för att hålla koll på olika typer av bokningsbara resurser som konferensrum, HotDesks och gemensamma utrymmen. Allt uppdateras automatiskt via ViuManager eller de vanligaste boknings- och fastighetssystemen.

 Viu representerar nästa steg inom fastighetskommunikation, där teknik skapar en smidig, effektiv och engagerande miljö för alla. Välkommen till en digitaliserad, problemfri framtid för din fastighet med Viu.

WallPad

Gör det enkelt för hyresgäster och besökare att hitta rätt i fastigheten och området. Med vår interaktiva WallPad är informationen om hyresgäster, allmänna konferensrum, laddplatser, när nästa buss avgår och vad dagens lunch är i närliggande restauranger alltid uppdaterad.

Ska hissen servas eller finns det en ledig lokal att hyra? Meddelanden kan enkelt och tydligt både schemaläggas och publiceras på WallPad så att alla kan ta del av informationen.

BookingTag

Är konferensrummet eller massagestolen ledigt? När under dagen är det bokat? Med vår smarta, trådlösa och batteridrivna BookingTag är det enkelt att visa status och dagens bokningar.

BookingTag stödjer de flesta vanligt förekommande bokningssystemen och går att hantera och övervaka från våra administrationsverktyg.

DeskTag

Finns det något ledigt skrivbord på kontoret? Med DeskTag är det enkelt att både boka och se om det är tillgängligt.

DeskTag är en helt trådlös enhet som passar alla bord och visar vem som bokat det och när det är bokat. Inbyggda sensorer känner till och med av när någon sätter sig och kan automatiskt avboka om den som bokat inte dyker upp.

OfficeTag

Med OfficeTag utanför kontoret är det smidigt att både ange och för andra att se om man är tillgänglig, utan att skriva post-its eller behöva kolla i kalendern.

OfficeTag sätts upp trådlöst och synkar med vald kalender för att visa aktuell information och status.

Smarta IoT-sensorer

 

Med hjälp av olika typer av IoT-sensorer och enheter kan man få en robust övervakning av fastigheten och dess funktioner. Sensorerna är kopplade till våra WallPads och olika typer av taggar via mesh-nätverk och möjliggör läsning av t.ex temperaturer, luftkvalitet, status på dörrar och passagesystem.

Samtidigt kan man hålla koll på allt som händer i fastigheten via Viu-plattformen, som ger dig full kontroll och insikt i fastighetens funktioner och händelser.

Viu RoughTag

 

RoughTag är en intelligent uppkopplad e-ink display som tål mycket påfrestande miljöer. Energieffektiv med en lång batteritid på över 5 år och kontrolleras samt uppdateras automatiskt via ViuManager.

ViuManager

Här kan fastighetsbolagen enkelt kontrollera och administrera sina WallPads och olika typer av taggar och få notiser om avvikelser. Man kan också uppdatera boenderegistret, lägga till nya dokument och ta emot samt skicka data till olika typer av IoT-sensorer.

Allt sammankopplat – alltid uppkopplat.

I Viu-plattformen är mjuk- och hårdvaror sammankopplade i ett smart trådlöst meshnät för enkel hantering, kommunikation med hyresgästerna och övervakning av fastigheten.

Pekskärmar, namnskyltar och sensorer är också sammankopplade med vårt administrativa system för att hålla koll på allt och se till att det fungerar.

Vill du veta mer om Viu i företagsfastigheter, få en personlig demo eller en offert?

Hör av dig till oss på viu@allbinary.se eller 0455-689057 så hjälper vi dig!